Pierwsza placówka kalifornijskiej agencji powstała latem w
Katowicach, gdzie zlokalizowano główną polską siedzibę firmy. Po
uruchomieniu centrali w stolicy Górnego Śląska, nowe oddziały ReachLocal
Poland Franchise - jak podano w piątek - powstaną w Warszawie (w
październiku 2012 r.) oraz we Wrocławiu (ostatni kwartał 2012 r.).
Do końca roku firma
zamierza dysponować w Polsce zespołem ok. 70 specjalistów reklamy
internetowej. Wśród zatrudnionych znajdą się m.in. konsultanci
marketingu on-line, tzw. team leaderzy oraz trenerzy. Docelowo firma
planuje stworzenie filmy reklamowe biur we wszystkich największych polskich miastach.
Powstanie ReachLocal Poland Franchise i uruchomienie - za
pośrednictwem partnera franczyzowego - oddziałów firmy w Polsce to część
jej ekspansji na rynki Europy centralnej i wschodniej. Poza Polską
agencja otworzyła już regionalne biura w Czechach i na Słowacji, a w
następnych dwóch latach powstaną kolejne, obejmujące Węgry i Rosję.
Amerykanie celują w małe i średnie firmy
Przedstawiciele
ReachLocal wskazują, że choć polski sektor małych i średnich firm
charakteryzuje się bardzo dużym potencjałem, to przedsiębiorcy
wciąż mają niewystarczającą wiedzę na temat korzyści płynących z
reklamy internetowej. Ponadto boją się oni dużych wydatków
przeznaczonych na pozyskiwanie klientów w sieci.
Na
potwierdzenie tej oceny firma przytacza ubiegłoroczne dane Głównego
Urzędu Statystycznego, według których jedynie 60 proc. małych i ponad 80
proc. średnich przedsiębiorstw w Polsce posiada własną stronę
internetową.
Według ReachLocal jeszcze mniej firm z sektora małych
i średnich przedsiębiorstw decyduje się na prowadzenie profesjonalnych
kampanii reklamowych w sieci. Tymczasem nowoczesne technologie reklamy w
internecie, na które dotychczas studio filmowe mogły pozwolić sobie jedynie największe
sklepy internetowe czy duże korporacje, są dostępne także dla małych i
średnich firm.
Obecnie z technologii
kalifornijskiej agencji korzysta ok. 20 tys. przedsiębiorców na
świecie. ReachLocal zatrudnia ponad 1,7 tys. pracowników w 68 biurach na
całym świecie. Główną siedzibą ReachLocal jest Woodland Hills w
Kalifornii (USA). Oddziały firmy znajdują się w Ameryce Północnej,
Australii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii i Japonii. Agencja
jest notowana na parkiecie amerykańskiej giełdy NASDAQ.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz