wtorek, 27 marca 2012

Google plus - Stworzenie Google+ kosztowało ponad 585 mln dolarów?

Google wydało już bardzo dużo, by stworzyć Google+. Prawdopodobnie więcej, niż News Corp. zapłaciło za MySpace'a w czasach świetności serwisu.
 
Phil Terry na łamach Forbesa dokonał ciekawych obliczeń związanych z kosztami, które Google seo katalog musiało ponieść, by stworzyć swoją społecznościową witrynę pozwalającą wreszcie na konkurowanie z Facebookiem.
 
W zestawieniu możemy znaleźć m.in. koszty związane z zatrudnieniem 500 pracowników przygotowujących Google+, jak również akwizycje katalog stron dokonane przez wyszukiwarkowego giganta. Do tej pory Google kupiło między innymi projekty On2 (123 mln dol.), Widevine (158 mln) czy Slide (179 mln), z których technologia wykorzystana została w nowej witrynie społecznościowej.
 
Po dość optymistycznym podsumowaniu wszystkich dodaj strone kosztów Terry stwierdza, że wyszukiwarkowy gigant musiał wydać na Google+ co najmniej 585 mln dolarów, zatem o 5 mln więcej, niż w 2005 roku News Corp. zapłaciło za serwis MySpace. 
 
Biorąc pod uwagę obecną wycenę Facebooka, suma katalog nie jest duża, choć warto pamiętać, że Google+ dopiero wystartowało, a jego popularyzacja - pomimo olbrzymich starań ze strony Google - wciąż stoi pod dużym znakiem zapytania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz