Phil Terry na łamach Forbesa dokonał ciekawych obliczeń związanych z
kosztami, które Google seo katalog musiało ponieść, by stworzyć swoją
społecznościową witrynę pozwalającą wreszcie na konkurowanie z
Facebookiem.
W zestawieniu możemy znaleźć m.in. koszty związane z zatrudnieniem 500
pracowników przygotowujących Google+, jak również akwizycje katalog stron dokonane
przez wyszukiwarkowego giganta. Do tej pory Google kupiło między innymi
projekty On2 (123 mln dol.), Widevine (158 mln) czy Slide (179 mln), z
których technologia wykorzystana została w nowej witrynie
społecznościowej.
Po dość optymistycznym podsumowaniu wszystkich dodaj strone kosztów Terry stwierdza,
że wyszukiwarkowy gigant musiał wydać na Google+ co najmniej 585 mln
dolarów, zatem o 5 mln więcej, niż w 2005 roku News Corp. zapłaciło za
serwis MySpace.
Biorąc pod uwagę obecną wycenę Facebooka, suma katalog nie jest duża, choć
warto pamiętać, że Google+ dopiero wystartowało, a jego popularyzacja -
pomimo olbrzymich starań ze strony Google - wciąż stoi pod dużym znakiem
zapytania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz